Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia,

Wosehhh! Tetiba semangat patriotik kuar. Ahakksss... Mestilah, nak cerita pasal Kenangan zaman sekolah mestilah bersemangat... Ye tak?

Zaman sekolah merupakan zaman yang tidak akan dapat dilupakan dan malah, andainya waktu dapat ku putarkan... Ingin sahaja daku balik ke alam itu... Kan best... Kalau ada pintu masuk kembali ke zaman purba macam cerita Doraemon tu.... Pasti aku dah balik ke zaman itu.... Heeeeeee. 

Huhu, ni semua Chii punya pasal... Berani sungguh dia bagi kakak ni haaa kerja... Suruh cerita pasai kenangan Zaman sekolah... Heeee, lagak marah konon... Padahal suka sebab daku pun memang nak kongsikan zaman sekolah daku dengan kawan-kawan... Apa-apa pun dear, thanks yer atas pelawaan semalam...


Huhhh! Nak mula dari mana ek....

Ok-Ok... Mula-mula, kalau korang nak tahu aku bukanlah berasal dari golongan yang berada... Setiap pagi... Sebelum pegi sekolah, aku dan Angah pasti pergi ronda-ronda kampung jual kuih... Kekadang tu, aku ngan angah selalu tak pergi sekolah gara-gara nak habiskan kuih... Kekadang tu pulak... Selalu gak lewat sampai sekolah ... Apalagi kena rotanlah jawab nyer... Sakit eh! 

Walaupun lewat... Aku tetap ke sekolah... Walaupun kita susah, ilmu tetap penting... Kata-kata mak dan ayah yang tidak dapat aku lupakan...

Namun aku bersyukur... Kesusahan itu memberi sedikit kemanisan kepada kami sekeluarga... Alhamdulillah! Ya Allah... Kini aku mampu tersenyum... Syukur padaMu Ya Allah kerana telah melimpahkan rezeki pada kami sekeluarga... 

Haaa... Tu cerita pasal daku kena rotan... 

Ni pulak cerita pasal rahsia aku pecah... Hahaa, nak dijadikan cerita... Time darjah 6, sekolah mengadakan perkhemahan di sekolah... So, aku joinlah... Biasala... tak best kalau tak ikut kan... kan... 

Hurmmm, nak dijadikan cerita... korang pasti tahu kan setiap perkhemahan pasti ada aktiviti menarik diadakan... Dan pada hari terakhir perkhemahan tu... Cikgu kami mengadakan aktiviti kayuh basikal... Tak jauh mana pun... Semua wajib ikut... Kalau tak kena rotan... Adusssss! macam mana ni... bentak hati kecilku... 

Pastu... Apa terjadi! Cuba teka.... Apa akan aku buat... Ahakkksss

Sampai giliran aku... Aku pun heret jer basikal tu... Apa kes? Basikal untuk dikayuh... Bukan diheret beb...  Aduss!!! Rahsia daku yang tak reti kayuh basikal pecah... Ambikkk Kau haaa... Hampehh betul...

Apalagi... Aku diketawakan. Walaupun malu.... Tetapi,  ada satu kemanisan yang tidak dapat aku lupakan... Aku dapat hadiah tau untuk aktiviti tu... Haaa, jangan korang tak tau... Walaupun heret basikal... Kwang... Kwang... Kwang... 

Dan tuh, time ucapan penutupan cikgu Sahrujie merangkap guru besar sekolah turut memuji aku... katanya... Kita patut mencontohi Norfizah... ( Wosehh!!! Bangga sekejap weii)... Walaupun tak reti naik basikal, tetapi berani ambik risiko... Panjang berjela-jela gaklah ucapan dia pasal tu... Heeeee, bangga wooo... Sapa sangka kan...

Ahakksss... Ramai gak yang tak puas hati masa tu... Diorang menang tak dapat hadiah... Yang aku pulak apa ke jadahnya heret basikal dapat hadiah... Heeeeeee.

Ahakksss, kalau korang nak tahu... Aku tak reti naik basikal... Sampai sekarang ni haaa...


Kemudian... Darjah 5 arr start dilantik jadi pengawasAku jugak antara pengawas yang ditakuti, ... Apa tidak nyer... Masa kecik-kecik dulu, daku gengster gak... Kalau tak, tak kan boleh jadi macam ni ha... kat sini...


Tiap kali waktu perhimpunan, kalau budak-budak darjah 1 atau 2 pasti dah siap berbaris... Diorang memang takut tengok aku... Pasai apa aku suka sangat menakutkan mereka dengan membesarkan mata... Huuuuhhuu... jahat kan...


Apalagi ek!... Banyak woo... Rasanya sampai sini saja dulu ek.... Nanti lain kali daku sambung lagi... Wokehhh!!!

Panjang sangat.............

Oh! yap... Korang pasti ada kenangan gak kan... Apa kata join kontest ni... dari New Zealand hadiah nyer tau. Heee... Tak dapat hadiah pun takpe, yang penting dapat kawan baru...

Tapi kalau korang nak baca citer lagi pasal kenangan zaman sekolah... Apa kata daku ajak Padlie dan Iz pulak... Biar mereka pulak yang bercerita. Heeeeee.

Orait... Selamat berhujung minggu...

Have a nice day!