Hai semuanya, Hari ni... Entahlah, tetiba jer teringat dengan Angah... Dulu... Kami ada sembilan orang adik beradik... Tetapi... Angah tela...

Hanya Tinggal Kenangan

/
6 Comments
Hai semuanya,

Hari ni... Entahlah, tetiba jer teringat dengan Angah... Dulu... Kami ada sembilan orang adik beradik... Tetapi... Angah telah pergi meninggalkan kami semua buat selama-lamanya... pada tanggal 9 Februari 2011 ... Kini hanya tinggal kenangan... Hermmm... Tetiba jer rasa sedih menyelubungi hati ini apabila teringat akan saat-saat kami berkumpul bersama di rumah kami kat kampung, terutamanya menjelang hari raya... Macam manalah raya tahun ni tanpa angah... Kami sungguh terasa akan kehilangan angah... Bagaimanalah anak-anak angah kat semenanjung nun di sana... Tak sabar rasanyanyer menunggu mereka balik penghujung bulan Mac ni...


Ermmm... Bagaimanalah budak- budak ni sekarang yang jauh di mata dekat dihati... Yang masih lagi duduk kat umah ibu mereka di Semenanjung... Mak uda rindukan korang... Ni twin yang nakal.... Adik cubit kakak... Kakak cubit adik... Tu jelah kerja dioraang... 


Yang ni pulak... Ya Allah... Tetiba jer air mata ni bergelinangan pabila melihat gambar si kimi ni... Macam manalah dia... Kimi paling rapat ngan abah dia (angah) mana-mana jer pergi abah dia... mesti dia ikut... Ermmm... Kimi-kimi... "Bu... Abah mana bu".... Kata-kata kimi yang selalu terngiang-ngiang di telinga ini apabila angah tiada di matanya... Macam manalah mereka?.... Ya Allah... 


Ermmm... Nana-nana... Kecil-kecil lagi dah ditinggalkan Abah... Yang ni anak sulung angah... Walaupun baru darjah satu... Tapi perangai macam orang dah berumur belasan tahun... pandai berdikari... Ya Allah, kenapa jer tetiba ingat akan angah....

Hermm... Taknak lah pepanjang... Kang banjir lak... Korang yang baca entri jangan lak menangis... Saya coretkan entri ini hanya sebagai mengurangkan rasa sedih di hati ini... Apa-apa pun kami redha akan permergian angah.  Semoga angah ditempatkan di sisi orang-orang yang beriman... Amin... Hurmm... Nak baca entri lain, klik lah kat sini



ARTIKEL LAIN DI SINI

6 comments:

  1. sedekahkn al-fatehah...semoge 'dia' tenang disane...berikan anak2 kasih syg sepenuhnyer agar merka tak merasai kekurangan yg telah mreka hilang....:)

    ReplyDelete
  2. Thanks Nadila, di atas kata-kata semangat yang awak berikan... Thanks gak kerana bertandang ke blog saya.

    ReplyDelete
  3. tabahkan hati tu yer..
    saya juga hampir mnangis mngenangkan perasaan awk dan mmbayangkan kanak2 trsebut..:(

    ReplyDelete
  4. Thanks teh o ais limau kerana singgah dan memberi kata-kata semangat :)

    ReplyDelete
  5. Sabar ye sis.
    Semua itu sudah suratan takdir Allah.
    Mungkin, ada hikmah yang tersembunyi.

    ReplyDelete
  6. Thanks awan biru atas sokongan yang diberi...

    ReplyDelete