Assalamu'alaikum, hai...
Kalau before ni, aku berkongsi tentang sebuah buku "indahnya cinta". Kali ni pulak lain ceritanya.

Tajuk macam nak menunjuk. Padahal... Buatnya tengok resepi jugak. Sebabnya ada resepilah... Aku berani kata senang. Ye tak? Hehe... Bukan nak menunjuk tau. Jauh sekali... Sekadar nak berceloteh je...

Memandangkan pisang embun masih berbaki di ceruk dapur. Ia mengundang sikap rajinku untuk menyediakan juadah minum petang sekali makan malam semalam. Hubby... Kalau malam jarang ambik makanan berat sekarang ni. Katanya... Cuba untuk turunkan berat badan. Insya ALLAH... Pasti boleh, yang penting ada kemahuan kan... So, masak lauk buat Alia jelah.

Bermulalah slot memasak aku. Hubby pulak bersama Alia tengok tv sambil main susun bongkah lego. Jadi amanlah kerja aku di dapur tanpa gangguan si kecik. Hehe...

Dah siap... Tak sampai ke malam dah habis. Mana taknya loyang kecik je pun. Sabar jelah... First time buat. Takut pulak tak menjadi, tu buat sikit je dulu. Tapi serius bukan nak puji sendiri. 


Memang menjadi apam pisang aku. Hubby kata... Bukan je lembut, manis pun sedang. Sedap katanya. Alia pun suka makan. Alhamdulillah... InsyaALLAH... Nanti second time buat... Bolehlah sedekah kat jiran. Hehe...