Assalamu'alaikum, hai... Kalau before ni, aku berkongsi tentang sebuah buku " indahnya cinta ". Kali ni pulak lain ceri...

Apam Pisang Senang nak buat!

/
8 Comments


Assalamu'alaikum, hai...
Kalau before ni, aku berkongsi tentang sebuah buku "indahnya cinta". Kali ni pulak lain ceritanya.

Tajuk macam nak menunjuk. Padahal... Buatnya tengok resepi jugak. Sebabnya ada resepilah... Aku berani kata senang. Ye tak? Hehe... Bukan nak menunjuk tau. Jauh sekali... Sekadar nak berceloteh je...

Memandangkan pisang embun masih berbaki di ceruk dapur. Ia mengundang sikap rajinku untuk menyediakan juadah minum petang sekali makan malam semalam. Hubby... Kalau malam jarang ambik makanan berat sekarang ni. Katanya... Cuba untuk turunkan berat badan. Insya ALLAH... Pasti boleh, yang penting ada kemahuan kan... So, masak lauk buat Alia jelah.

Bermulalah slot memasak aku. Hubby pulak bersama Alia tengok tv sambil main susun bongkah lego. Jadi amanlah kerja aku di dapur tanpa gangguan si kecik. Hehe...

Dah siap... Tak sampai ke malam dah habis. Mana taknya loyang kecik je pun. Sabar jelah... First time buat. Takut pulak tak menjadi, tu buat sikit je dulu. Tapi serius bukan nak puji sendiri. 


Memang menjadi apam pisang aku. Hubby kata... Bukan je lembut, manis pun sedang. Sedap katanya. Alia pun suka makan. Alhamdulillah... InsyaALLAH... Nanti second time buat... Bolehlah sedekah kat jiran. Hehe...




ARTIKEL LAIN DI SINI

8 comments:

  1. alhamdulillah menjadi..sy pernah buat kek n x jadi trus trauma..hihihih

    ReplyDelete
  2. Kita pun semangat nak masak bila anak & suami suka makan..
    Senang nak buat apam pisang ni ye Fiza..:)

    ReplyDelete
  3. bunda suka...selalu gak beli kek pisang kat mydeen..

    ReplyDelete
  4. sedap. tp hana kurang cket. hik2.

    ReplyDelete
  5. apam pisang rasa dia lebih kurang kek pisang la kan..nmpk pun dh lembut,mesti betul sedap ni..:)

    ReplyDelete
  6. rajin akak!nanti kalau terlebih rajin buat pos dekat anis..hihi

    ReplyDelete
  7. Jujur kata... ida tak pernah suka apam pisang atau apa2 jenis apam...

    ReplyDelete