25 November 2012

Lagi kisah pembuangan bayi...



Hola 
Rindunya dengan Alia... Alia dah tido dah, selepas masuk waktu Isya' tadi aku terus tidokan dia. Sian... Acapkali dah menguap.


Walaupun Alia tido dan berada di sisi aku... Still aku rindu. Why? Sebabnya seronok bila melihat anak yang kita sendiri lahirkan membesar di depan mata. Namun, aku berasa amat sedih dan hairan kenapa fenomena pembuangan bayi dewasa ini semakin menjadi-jadi. Kalau sebelum ni, heboh sana-sini dengan cerita :-


Kali ni pulak, manusia yang tak ada perasaan belas kasihan meletakkan bayi lelaki yang masih bertali pusat di dalam bekas makanan dan diletakkan di tepi jalan Taman Daya... Johor Bahru.

Ya Allah... Apalah nak jadi dengan dunia kita sekarang ni. Sepertinya, manusia semakin hilang pertimbangan untuk menilai yang mana baik dan yang mana buruk.

Tu lah dia... Pilihan yang dibuat tanpa memikirkan kesan yang mendatang. Berani buat, tapi tak berani nak tanggung. Akhirnya, bayi yang tak berdosa menjadi mangsa :(


Risau haihhh dengan dunia sekarang.


1 comment:

  1. mmg kenot brain la org yg buang2 anak nie semua kan..

    ReplyDelete