Menu hari ke-10 ramadhan | Alhamdulillah... Walaupun menyusukan anak dan tak sahur pagi semalam, aku mampu berpuasa sehingga waktu berbu...

Menu Hari Ke-10 Ramadhan

/
0 Comments

Menu hari ke-10 ramadhan | Alhamdulillah... Walaupun menyusukan anak dan tak sahur pagi semalam, aku mampu berpuasa sehingga waktu berbuka. Nikmatnya ramadhan kan? Selalu, kalau bukan bulan puasa... Cepat betul rasa lapar.

Sumber gambar adalah daripada laman seperti yang tertera pada gambar (buah laici adalah antara bahan yang terdapat dalam abc homemade aku. Sibuk nak berbuka lansung tak ambik gambar juadah berbuka). 

Alhamdulillah... Semalam punya juadah berbuka semuanya homemade... Lansung tak ke bazaar ramadhan. Aku lebih suka masak sendiri daripada membeli. Dipendekkan cerita, menu semalam terdiri daripada sup ayam, udang bersos kicap, sambal buah kedondong, sayur campur, roti telur, telur rebus, abc homemade dan milo ais. Rezeki hari ke-10 puasa yang amat mengenyangkan.

Paling win semestinya sup ayam... Sebabnya Alia dan Ain kemain berselera makan. Nak-nak kalau dalam sup ada brokoli dan carrot. Confirm pilih sayur dari nasi. Dah tahu sangat dah perangai dorang. That why, tiap kali makan... Mesti letakkan sayur lebih banyak dari nasi. Anak ayah katakan. Lepas tu telur rebus... Encik suami, Alia dan Ain mesti makan sorang satu putih telur... Kuning telur dorang buang. Sebijik anak bapak...

Dorang makan berselera pun... Bukannya apa. Tengahari tak nak makan sangat. Mana tak lapar... Dah macam orang puasa jugak aku tengok... Kurang menjamah makanan... Nanti 22 Jun, Ain ada temujanji di klinik untuk umur setahun 6 bulan. Entah naik ke tidak berat dia nanti yer? Harap-harap takde masalahlah yer... Naik seperti biasa.

Wallahu'alam...



ARTIKEL LAIN DI SINI

No comments: