Dot to dot activity | Buku terbaru hubby beli untuk Alia. RM3.20 je pun. Walaupun murah, isi kandungannya amat berfaedah untuk mengasah ...

Dot To Dot Activity

/
0 Comments

Dot to dot activity | Buku terbaru hubby beli untuk Alia. RM3.20 je pun. Walaupun murah, isi kandungannya amat berfaedah untuk mengasah kemahiran motor halus anak-anak untuk lebih mahir. Di area Betong... Nak beli buku latihan untuk budak umur 4-6 tahun... Boleh dapatkan di kedai Medan, Doremon dan jugak OneStop. Sangat murah ^_<.


Alhamdulillah... Semalam masa lapang Alia diisi dengan menyambung titik yang terdapat di dalam buku tersebut sehinggalah menghasilkan 1 objek.


First time sambung titik yang melibatkan objek. Alia sedikit keliru... Yelah, kalau dah melibatkan nombor yang besar after 20, Alia sambung pun main hentam je. Janji bersambung. Aku biarkan saje Alia membuat aktiviti sambung titik ikut keselesaan dia. Dah biasa dengan aktiviti dot to dot nanti... Barulah tekankan rule. Budak... Kalau berkeras memang dorang tak nak. Kena sabar layan karenah dorang. Lebih-lebih lagi budak baya Alia... Memang banyak tanya... Silap-silap, kita pun tak reti nak jawap.

Pada aku... Nak bagi input berbentuk ilmiah... Kenalah santai... Take time. Barulah budak enjoy. Kalau main paksa... Jangan haraplah dorang nak buat. Fobia lagi ada. Belajar ada banyak cara. Terpulang kepada kita untuk membuatnya... Kenalah kreatif. Google kan ada. DIY untuk homeschooling pun banyak jugak sekarang ni blogger kongsikan... Kan. Huhu... Dah banyak jugak aku download. Cuma sindrom malas banyak sangat.



ARTIKEL LAIN DI SINI

No comments: