Tumbuh gigi pada usia 8 bulan. Alhamdulillah... Tapi sebatang je pun. Bahagian bawah... Depan. Dah cukup membuatkan Ain teruja untuk m...

Tumbuh Gigi Pada Usia 8 Bulan

/
2 Comments


Tumbuh gigi pada usia 8 bulan. Alhamdulillah... Tapi sebatang je pun. Bahagian bawah... Depan. Dah cukup membuatkan Ain teruja untuk menggigit. Seperti biasa... Orang yang selalu menjadi mangsa gigitan dia adalah aku. Huhu... Sabar jelah.

Now... Ain semakin bijak... Untuk memahami apa yang kita perkatakan. Namun... Bila leka bermain sejamdua jam... Akan kedengaranlah jeritan batinnya memanggil-manggil... Tanda mahu disusukan. Huhu...


Sekarang Ain dah kurang mintak didukung... Biasalah bayi... Bila dah mahir duduk... Pasti leka bermain... Berdasarkan pengalaman ada dua anak perempuan... Walaupun susah dijaga masa kecik... Asyik mintak didukung... Tapi bila dah boleh duduk... Automatik... Jarang mintak didukung. Kita pulak akan terhegeh-hegeh nak dukungkan dia.

Bila part bermain... Ain dah boleh jadi geng hantar bola dengan kak Alia. Alhamdulillah... Takdelah kakak boring kan... Bila dah bermain tu... Kekadang ada jugak adegan si kakak cuba merampas mainan di tangan si adik. Apalagi... Ain menjerit sambil tolak tanda protes. Haha... Dah pandai beremosi sungguh.

Lagi beberapa hari... Umur Ain 9 bulan. Tak sabar pulak nak tengok dia pandai berjalan... Memandangkan... Sekarang pun... Ain dah start cuba untuk berdiri di kerusi. Insya Allah... Lain entri... Ada masa curi ambik gambar... Akan aku update'kan mengenai kisahnya lagi. Hehe...



ARTIKEL LAIN DI SINI

2 comments:

  1. Wah ain dh tumbuh gigi pertama. Syoknya mak ain kena gigit.haha

    ReplyDelete
  2. Zahrah pula ms 6 bln tmbuh gg ptama..2 btg skaligus. Tp skrg usia 7 bln br sbuk mniarap..hehe

    ReplyDelete