Ayam Masak Kurma Paling Mudah Tanpa Santan. Haha... Walaupun dah 3 hari berlalu terperuk di ceruk draft. Still nak update pasal entri ...

Ayam Masak Kurma Paling Mudah Tanpa Santan

/
0 Comments


Ayam Masak Kurma Paling Mudah Tanpa Santan. Haha... Walaupun dah 3 hari berlalu terperuk di ceruk draft. Still nak update pasal entri masakan jugak... Buat menambah koleksi resepi di sini sebenarnya. Hehe... Memandangkan sekarang jerebu di Sarawak. Mood keluar rumah pun kelaut. Apalagi... Kenalah merajinkan diri untuk memasak.


Actually... Resepi ayam masak kurma adalah antara lauk kesukaan Alia. Tak silap umur setahun lebih... Alia dah start makan ayam masak kurma. Cuma... Masa tu still tanpa perasa. Now, dah lama tak membuat. Apalagi... Bila datangnya mood Alia tak nak makan... Mulalah memikirkan menu untuk dia. Masak je... Alia terus bernafsu nak makan... Haha.

Nak buat ayam masak kurma semudah cara aku... Kenalah ada 500gram ayam... 8 ulas bawang merah, 8 ulas bawang putih, halia, kentang, serai dikisar halus kesemuanya dan jugak ramuan kurma yang tersedia ada di pasaran. Tumis kesemuanya... Then masukkan ayam... Bila hampir masak. Masukkan pula kentang. Then... Masukkan sedikit susu sebagai pengganti santan. Dalam hal ni... Aku bancuh je 4 sudu susu dumex dugro Alia. Dah settle.

Walaupun simple. Alhamdulillah... Habis jugak sepinggan nasi Alia. Sedap katanya. Haha...



ARTIKEL LAIN DI SINI

No comments: