Assalamu'alaikum ♥ Harini adik balik UNIMAS dah. Ingat kawan dia ajak balik petang drive sendiri. Rupanya pagi-pagi lagi call bag...

Roti Goreng, Donut Dan Kelupis

/
2 Comments


Assalamu'alaikum
Harini adik balik UNIMAS dah. Ingat kawan dia ajak balik petang drive sendiri. Rupanya pagi-pagi lagi call bagitau bertolak pukul 9:00 pagi.


Tak sempat nak masak, mak suruh adik beli kuih di pasar. Alhamdulillah... Even GST, kuih still 3 biji seringgit. Dapatlah kuih donut, roti goreng berinti sardin dan kelupis. 

Actually, kelupis terkenal musim raya. Tapi... Sekarang hari-hari mesti ada di jual di pasar. So, siapa yang mengidam tu senanglah nak dapat.

Nak buat pun bukannya susah. Just kukus beras pulut, santan dan dimasukkan garam secukup rasa. Dah masak baru bungkus dengan daun palas. Nak tahan sampai duatiga hari... Kukus balik kelupis yang dah siap dibungkus.

Senangkan... Cumanya ada masa atau tak nak buat.






ARTIKEL LAIN DI SINI

2 comments:

  1. kelupis?Kira macam ketupat ke ni fiza..barang Asas tak baik harga,klu kuih pun gst parah la fiza kan.haha

    ReplyDelete
  2. Rasa nya atie tak pernah lagi makan kuih Kelupis ni Fiza.. hehe..

    ReplyDelete