Back to Top

14 July 2014

Apakah Maknanya Mimpi Dibelit Ular?



Assalamu'alaikum, hai...
Bila dah rajin... Sampai duatiga entri sehari. Bila malas... Berminggu-minggu takde entri. Apa kes? Hehe... Biasalah... Sejak akhir-akhir ni... Asyik pening dan loya, tu yang malas nak hadap laptop. Blogwalking pun... Sekadar terjah dan baca. Nak komen. Minta maaflah yer. Insya Allah, lepas ni boleh dah kot blogwalking sambil komen. 

Extracted from Google image

Berbalik pada tajuk. Sebenarnya nak share sedikit info tentang mimpi. Tapi sejauh mana kebenarannya. Wallahu'alam. Cumanya... Ia menjadi sebutan di mulut orang tua-tua bila kita mengatakan yang kita bermimpi kena belit dengan ular.

Orang kata... Kalau mimpi dibelit ular, itu maknanya tak lama lagi nak kawin. Ye ke?Aku before kawin dulu pernah jugak mimpi dibelit ular... Kebetulan pada masa tu aku dengan hubby dah bertunang. Kebetulan atau kebenaran... Wallahu'alam... Macam simbolik rama-rama masuk rumah jugak. Hehe...

Pernah tak dengar atau tahu maksud mimpi dibelit ular? Tapi... Kalau orang dah kawin mimpi dibelit ular... Tak kan nak kawin satu lagi. Hahaha...




1 comment:

  1. betul tuh kalo mimpi dibelit ular nk kena pinang dgn org or kawen.. tp mksd lain de jugak kalo mimpi ular berbisa berkaitan dgn something bad la

    ReplyDelete