Back to Top

25 January 2014

Mini Block Book



Assalamu'alaikum, hai...
Dapat gaji bulan lepas, hubby dan aku belikan Alia sedikit buku dan alat permainan. Murah je pun... Tak sampai pun lima puluh ringgit. Antara buku yang aku beli... Buku berbentuk mini blok. Bersaiz 4cm x 4cm. Sangat cute. Aku rasa buku ni sesuai untuk budak umur setahun ke atas. Harga pun murah. RM6.90 je. Senang nak baca dan pegang. Sebesar tapak tangan Alia je pun... Hehe. Comel sangat...


Kali ni kategori transport aku belikan. Alhamdulillah... 60% jenis transport dah Alia kenal dan reti sebut apabila ditanya... Tu pun setelah sebulan membeleknya. Tak nak paksa Alia. Biarlah dia belajar ikut mood dia. Biasanya aku akan cari peluang... Bila dia sendiri ambik buku di rak dan belek sendiri-sendiri. Masa tulah peluang aku untuk mendekati dan ajari dia.

Buku ni entah ke berapa untuk koleksi Alia. Tak ingat dah. Insya Allah... Nanti tak lama lagi... Bolehla buatkan mini perpustakaan untuk Alia. 




4 comments:

  1. sufi pun ada jugak, tapi dia suruh mamanya bacakan... dia gelak je. hihi

    ReplyDelete
  2. comel buku alia..board book cmni mmg bagus utk budak besar alia..bijaknya alia.mak ayah pun rajin belikan buku,tu alia pandai tu

    ReplyDelete
  3. saya pernah terlihat ada yang dibuat dari kain juga, supaya tidak koyak dengan mudah...he he he...

    ReplyDelete
  4. Comey sgt...warna warni mesti Alia suka

    ReplyDelete