Assalamu'alaikum, hai...
Rindunya... Dua hari tak update... Dua hari jugak aku tak blogwalking. Mood spoil bila air takde. Tiga hari air takde tau... Nasib baik ada stok air... Semalam baru ada air. Sabo jelah ^_<.

Hari ni... Aku kembali ke gelanggang. Semalam lepas tengok masterchef... Aku terus buat inti untuk kuih lenggang. Oh! Ya... Kuih ketayap atau gulung sebenarnya. Tapi di Sarawak, ia dikenali sebagai kuih lenggang. Teringin punya pasal... Tak kira, first time buat pun... Nak jugak buat. Jadi atau tak... Belakang kira. Dah siap inti... Masuk dalam peti sejuk selepas intinya sejuk. Pagi tadi lepas subuh, terus melenggang... 3 bijik baru siap... Terus ambik gambo... Haha. 


Menjadi! Alhamdulillah... Rezeki breakfast kami bertiga pagi tadi beserta telur rebus dan nasi goreng cina. Lumayan jugak sih... Hehe.

Itu cerita aku buat kuih gulung yang paling senang aku rasa. Tapi cerita masterchef semalam... Peringkat separuh akhir... Brian, Selina dan Zamir bertarung dengan resepi berasaskan seafood. Tapi... Rezeki tak menyebelahi Brian... Dia tersingkir semalam. Untuk final, Selina akan bertarung dengan Zamir malam ni. Rasa-rasa siapa juara masterchef all star kali ni ek?

Kalau tanya aku... Berdasarkan pengamatan dan ketelitian dalam menyediakan hidangan... Zamir layak untuk dinobatkan sebagai juara masterchef all star 2014. Tapi... Apa-apa pun boleh berlaku. Selina pun apa kurang hebatnya... Kalau musim lalu, dia kalah di tangan Zura. Kali ni... Selina pun mesti nak bergelar juara masterchef all star jugaklah kan... 

Apa-apa pun berlaku... Mereka dah sampai tahap yang membanggakan apa... 2 yang terbaik kan... Korang rasa siapa johan masterchef all star kali ni?