Back to Top

03 January 2014

Bila Anak Suka Sayur Dan Buah



Assalamu'alaikum, hai...
Alhamdulillah... Untuk makan sayur, Alia lansung takde masalah. Tapi ada sayur tertentu je dia suka. Bayam, brokoli, Sawi, terung, kacang dan kubis jela dia suka. Paling Alia suka... Sayur brokoli. Buat sup ke, cekodok brokoli ke... Confirm habis. Memang khusyuk 'nganyang' ( maksud meratah dalam bahasa Sarawak ) brokoli tau... Maybe masa umur 6 bulan dulu, selalu buat puri brokoli... Tu yang dia suka makan until now.


Kalau buah pulak... Alia paling suka makan tembikai susu, epal, limau manis, rambutan dan pisang. Paling pantang tak boleh tengok... Ialah pisang. Selagi masih di depan mata. Selagi tu la dia nak mintak. Sebab tu... Kalau beli pisang. Wajib disembunyikan... Kalau tak. Merengek nak mintak pisang je keja dia. 


8 comments:

  1. bagusla Alia pandai makan sayur...
    anak2 kaksura semua tak berapa pandai..kalau si afif suka makan carrot jer..

    ReplyDelete
  2. hai.. untunglah anak suka, anak mama letak tepi sayur tu semua..

    ReplyDelete
  3. tahniah alia suka mkn sayur..anak akak..jumpa sayur dalam nasi goreng atau mee.. dah tolak pinggan..adoi laa

    ReplyDelete
  4. wah.. bagusnya alia suka makan buah dan sayur.. budak kecil ada yang tak suka sayur dan buah, sampaikan terpaksa bagi vitamin tambahan pula.. aunty aiza pun suka makan brokoli tu alia.. :D

    ReplyDelete
  5. bagusnye Alia nih. kalo anak2 zura kena paksa makan baru dia makan. tu pon muncung mulut2 x mo makan sayur.

    kalo buah2an ok lagi laa.. hehehe

    ReplyDelete
  6. hana pulak memilih sayur. buah pown makan kalau ada je. hahah sebab tu kulit hana tak cantik. haha

    ReplyDelete
  7. Bagusnya. IM waktu kecik sangat la tak suka sayur. Da besar baru belajar makan sayur.

    ReplyDelete