08 September 2013

Kebiasaan Bila Hujan



Assalamu'alaikum ♥,
Kat luar mendung. Rasa malasss... Sangat nak sediakan breakfast. Tapi... Mana boleh. Dah ada suami... Kenalah rajin. Huhu. Itulah cerita pagi tadi yang baru sekarang kecoh nak bercerita.

Breakfast aku buat mee goreng je... Lagi hubby kata tak payah buat benda lain. Just breakfast makan mee goreng dengan susu omega plus je dah cukup. Pucuk dicita, ulam mendatang. Apalagi aku... Sediakan ikut permintaan jelah.


Si kecik pun layan makan mee... Selalu dah suap sendiri makan. Tak nak sangat dah Alia kita suapkan. Cuma guna sudu... Alia masih kekok. Tapi... Guna tangan... Expert dah. Bila makan... Kiri dan kanan dia guna untuk suapkan. Sabo jelah!

Budak sedang membesar... Pasti nak mencuba sesuatu dengan sendiri kan... Yang penting kita kena pantau jelah apa dia buat. 

Settle breakfast.


2 comments:

  1. pandai alia ekk,mee goring pun makan..klu pedas2 alia makan tak fiza?Aiman dulu jgn haraplah nk mkn mee..bubur pun tak nak..skang ni terlebih mkn la pulak.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alia mkn mee goreng Muni. Tapi... Ikut selera hubby dan dia jelah. Hubby gastrik plus dia tak gemar mkn pedas. That why Alia boleh layan. Tapi... Kadang2 ada masa Alia tak nak mkn. Cuma kurangla buat perangai.

      Bagus Aiman suka mkn. Jgn kurang nutrisi. Kita pulak risau nantinya. :)

      Delete