Assalamu'alaikum ♥, Bila kubis bunga berulat. Apa korang buat?. Adakah dumppp.... Campak terus sayur kubis tersebut ke dalam tong...

Bila Kubis Bunga Berulat

/
2 Comments


Assalamu'alaikum ♥,
Bila kubis bunga berulat. Apa korang buat?. Adakah dumppp.... Campak terus sayur kubis tersebut ke dalam tong sampah sebaik saja melihat ulat? Atau ada petua mudah nak buang ulat kubis bunga.

Aku bukanlah hebat sangat pasal buang-buang ulat. Malah aku cukup geli dengan ulat walaupun ulat tu tak besar mana pun. Tapi... Aku nak share'lah petua yang selalu aku amalkan untuk membuang ulat pada kubis bunga. Petua paling simple okeh!

petua buang ulat kubis bunga, kaedah buang ulat kubis bunga, cara buang ulat kubis bunga,

Caranya mudah... Cuma perlu rendamkan kubis bunga dalam bekas berisi air. Then... Masukkan satu sudu garam ke dalamnya dan 'tandah' ( biarkan dalam bahasa Sarawak ) selama 10 minit. Confirm! Ulat-ulat tu terapung. Senang tak? Ke korang ada petua lain... Yang lagi senang. 

Apa-apa pun selamat mencuba ^_^.




ARTIKEL LAIN DI SINI

2 comments:

  1. aku makan dengan ulat2 tu sekali

    ReplyDelete
  2. tq share petuanya ya..stkat ni belum pernah jmpe lg ulat dlm kobis

    ReplyDelete