Back to Top

12 January 2013

Cara terbaik untuk sendawakan bayi?



Hola ,
Pada aku yang baru bergelar ibu, mensendawakan bayi bukanlah suatu perkara yang mudah walaupun mungkin nampak senang.

Ia patut dipelajari melalui ibu sendiri misalnya. Bahkan ilmu daripada buku pun patut kita cuba. Macam aku, ibu banyak memberi tunjuk ajar tentang penjagaan bayi. Alhamdulillah, pelbagai ilmu dah diturunkan ibu kepadaku. 

Namun, kali ini entri yang aku kongsikan bukanlah pasal ilmu yang diturunkan ibu kepadaku... Tetapi mengenai cara terbaik untuk mensendawakan bayi yang merupakan keratan artikel daripada sebuah buku yang bertajuk soal jawab bayi.

Mensendawakan bayi adalah perkara penting. Bukan perkara main-main... Sebab andai kita tak mensendawakan bayi. Berkemungkinan susu akan masuk ke paru-paru dan akan menyebabkan paru-paru bayi bermasalah.... Itulah jawapan doktor kepada aku suatu ketika dulu apabila aku melontarkan soalan kenapa kita mesti mensendawakan bayi?. Diharap artikel yang aku kongsikan ini memberi manfaat kepada para ibu dan juga kaum bapa yang juga wajib mengetahuinya. Hehe... Very important ok!

sendawakan bayi, kaedah sendawakan bayi, bagaimana sendawakan bayi,


Part sendawakan bayi aku paling suka. Kalau Alia... Mak aiii.... panjang bebeno bunyi arghhhh dia tu. Hehe...



1 comment:

  1. ada budak senang e sendawa lepas menyusu tp ada yg ssh..tu yg risau klu anak ssh nak sendawa..semoga perkongsian ini bermanfaat..:)

    ReplyDelete