Assalamualaikum dan selamat malam semua,

Semua dah makan tak ? Hehehe… Jangan tak makan tau nanti perut masuk angin lah pulak… Jangan main-main karang sakit siapa susah… Family gak yang susah… Ya tak…

Cakap pasal main-main… Entri ni pun berkisar tentang main… Korang pernah tak main permainan pesanan berantai?… Ahakksss

Malam ni kiranya saya nak berkongsi sedikit tentang permainan ni… Tu pun Saya main permainan ni semasa menjadi jurulatih Modul Pembinaan Karektor, PLKN…

Nak dijadikan cerita… Saya dan kengkawan saya iaitu Zaini, Hussien…. My hubby, saya, Clara, Sham dan beberapa orang kawan yang lain boring dibelakang stageSo kita pun main permainan ni di mana pemula nya adalah My hubby...

My Hubby : Aku mendengar sebuah lagu di corong radio yang lorong lagi lohong, sungguh mengasyikkan lagi menyeronokkan ( hubby berbisik di telinga Saya)

Saya : Aku mendengar lagu di corong radio yang corong lagi bohong, sungguh mengasyikkan dan  menyeronokkan ( saya berbisik di telinga Sham)

Sham : Aku  mendengar lagu di radio yang corong lagi lorong mengasyikkan… Sungguh menyeronokkan ( Sham berbisik di telinga Clara)

Clara : Aku sedang mendengar lagu di corong radio yang lohong dan  mengasyikkan( Clara berbisik di telinga Kawan seterusnya) sehinggalah sampai ke Zaini)
.
.
.
.

Zaini : Aku suka mendengar lagu di corong radio. Sungguh mengasyikkan

Tengok….. Betapa jauhnya simpang pesanan tersebut tersasar dan  membawa pengertian yang berbeza…  Semua macam tak pernah korek telinga jer… Hehehe.

Macam tu jugaklah kehidupan kita… Sebab itu berlaku fitnah sana-sini sebabnya ada manusia-manusia yang berhati jahat dan pandai menambah perisa dalam sesuatu cerita… 

Bersama-samalah kita beringat… Nak jadi insan terbaik, bermuhasabah diri lah selalu… Jangan pandang keburukan orang, tapi sebaliknya lihatlah kekurangan diri dengan mata hati

Wallahualam…