-->

:: Cerita Tarzan ::

Hola,

Pasti ramai kan yang suka tengok cerita kartun tarzan. Dulu masa kecik-kecik saya suka sangat tengok citer tarzan... 


Suka tengok kehebatan tarzan yang bergayut di celah-celah pokok yang sepertinya mempunyai kekuasaan hebat yang tak mungkin dicapai oleh akal manusia secara realitinya... 

Kalau korang... Diberi pilihan, nak tak jadi Tarzan?


Hahaa... Mesti nak kan... Siapa tak nak... Boleh bergayut sana sini... Teringat saya dengan perbualan adik saya bila tengok citer kartun tarzan...

Udin : Best eh! cita tok... Suka nangga, tapi sik mok jadi tarzan... Tangga ya... (Best cerita ni... Suka tengok, tapi tak nak jadi tarzan... Tengok tu).

Wan : Kenak? (Kenapa?).

Udin : Sik suka nangga pakaiannya... Memalukan... (Tak suka tengok pakaiannya... Memalukan).



Hurmmm, ada jugakkan yang tak bestnya cerita tarzan... Pakaian yang memalukan kaum lelaki... Tapi kan... Korang ada tak baca berita di MyMetro... Ada ilmu Tarzan... Haha... Macam-macam, ilmu tarzan pun ado...
 antara kesesatan terkandung di dalam ajaran ilmu tok guru tarzan itu ialah umat Islam tidak perlu mendirikan solat, sebaliknya hanya perlu mengenal diri sebelum dapat mengenal Allah, selain memastikan hati yang bersih. ( Sumber : MyMetro )

Apa punya oranglah... Mengarut tak sudah... Bijak sangat dah kot sebab tu jadi macam tu... Lepas tu pulak ada yang mahu mengikutnya... 


Subhanallah! Ada jugak pengikut ilmu tarzan tu yer... Hurmmm, macam-macam manusia ni... Khayalan mengatasi kewarasan... Begitulah gaya nyer...





18 ulasan:

tengkorakemas berkata...

hehe binatang pun kenal siapa penciptaNya,

alasan je tu kan?sebenarnya dengan solatlah kita dapat kenal diri kita dan lebih2 lagi kenal Allah..

TheSyafiq Mokhtar berkata...

wah cerita kita hampir sama.. cuba baca cite sy ni..

http://thesyafiqmokhtar.blogspot.com/2011/04/senarai-kartun-yang-sangat-merbahaya.html

Puan Kutu berkata...

ilmu tarzan?macam2.makin terpesong.isk3.hehe..

Miss Tira berkata...

Ilmu tarzan?!! Hahaha. Makin pelik-pelik je akhir zaman ni. Kan ke ilmu tarzan tu yang panjat-panjat pokok tu. Ahaks :p

Fizalinolie berkata...

Tengkorakemas : Yup! Benar kata ktk. Org kinek tok macam jak. Adus! penin palak mikir =(

Fizalinolie berkata...

TheSyafiq Mokhtar : Oh! ye ke... Nanti saya terjah ek.

Fizalinolie berkata...

Puan kutu : Biasalah Muni org sekarang ni semua nak hebat. Tu pasal mcm dah x waras dan pelik. Nak tunjuk hebatlah katakan.

Fizalinolie berkata...

Miss Tira : Memang pelik kan... Benda jahat memang mudah nak masuk. Cuba tgk ilmu baik.. Hurmm, lambat sikit lah citernya. Ahakkss

Awan Biru berkata...

Mati hidup semula kemudian mati hidup semula pun Awan tak sanggup nak jadi Tarzan. Tengok cerita dia pun Awan tak suka sebab Awan tak suka melihat monyet, orang utan, gorilla dan spesies yang sama. Entah mengapa.

chii berkata...

ilmu tarzan? dlm kepala chii dia akan ajar camne nak bergayut dan dan berpaut dari satu pokok ke pokok yg lain...eheh

Fizalinolie berkata...

Awan Biru : wah! Awan tak suka tengok citer Tarzan ek.

Fizalinolie berkata...

Chii : Tu lah pasal. Mula2 tgk tajuk kat Mymetro nak tergelak pun ada sbb mula2 akak bayangkan yang ilmu tarzan tu pasal bergayut ke apa ke. tapi rupa2nya ilmu sesat. Hurmm.. Pelik2 manusia zaman sekarang ni. Apa nak jadi entah.

~Nabilah~ berkata...

baru first time dngr pasal ilmu tarzan nie...macam lawak pown ade gak...hahaha

Rina AVAIL a.k.a cik betty berkata...

kenapa plak ilmu sesat tu guna nama baik Tarzan ya..hehe

Miecyber berkata...

Ilmu sesat tu...

Robot ada perasaan

Fizalinolie berkata...

Nabilah : Haha... Ilmu baru yang takleh pakai. Hampehh!

Fizalinolie berkata...

Rina : Betul tu.... Mencemar nama tarzan jer. Hehe

Fizalinolie berkata...

Miecyber : Yup! ilmu sesat yang dicipta manusia. pelik betulkan manusia sekarang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...