Assalamualaikum dan selamat pagi semua, Pagi yang redup lagi menenangkan... ketenangan yang pasti dimiliki insan yang berhati suci ... Adak...

:: ADAKAH KITA PERNAH FIKIRKANNYA ? ::

/
16 Comments
Assalamualaikum dan selamat pagi semua,

Pagi yang redup lagi menenangkan... ketenangan yang pasti dimiliki insan yang berhati suci... Adakah hati kita suci? Sama-samalah kita fikirkan yer...

Memiliki hati yang tenang, bahagia dan hilangnya rasa gundah-gulana adalah sesuatu yang sangat diingini oleh setiap insan... Betul tak?

Hurmmm, kali ni Fiza nak kongsikan kata-kata pujangga dari Ibnu-Qayyum, yang mana apabila dihayati dengan sepenuh hati mampu memberi ketenangan dan kepuasan kepada diri kita, InsyaAllah... 

Heeee, kata pujangga ni Fiza lekat dalam diari tau sekarang nak tempek kat blog pulak. Ahakkkss. Oh! yup kalau tak silap Fiza dapat kata-kata ini dari majalah Wanita tahun lepas... Tak ingat tarikh pulak... 


Adakah kita pernah fikirkannya???

Kenantiasaan berzikir kepadaNya adalah keikhlasan sebenar kepada-Nya. Andai dunia dan isinya diberikan kepada manusia masih tidak lagi dapat menbendung hajat hati si hamba... Adakah itu khalifah Allah namanya...

Adakah kita sentiasa mengingati Allah?

Hurmmm... Subhanallah... Sama-samalah yer kita beringat. Yang baik itu datangnya dari Allah, yang tidak baik itu sesungguhnya datang diri kelemahan diri Fiza. Wallahualam.

Nak buat breakfast kejap, lapar... Ahaksss!



ARTIKEL LAIN DI SINI

16 comments:

  1. ya allah...berikanlh kami kekuatan dan kasih syg mu~aminn..

    ReplyDelete
  2. kalo kita sentiasa redha apa yg berlaku pada kita insyaallah kita akan dpt ketenangan...

    ReplyDelete
  3. yg paling penting,segla kekusutan akan hilang jika kita ingat pada Allah..

    ReplyDelete
  4. best kata pujangga tu semua fiza..nice sharing!

    ReplyDelete
  5. SenyumSOYA : Semoga kita bersam-sama memperolehinya dear.

    ReplyDelete
  6. Faiz : Yup! that true... Walau sekaya mana pun kita di dunia ni andai kita tidak mengingati Allah, nescaya ketenangan itu tak mungkin kita perolehi. Wallahualam.

    ReplyDelete
  7. Puan Kutu : Yup! Muni, tiada yang lebih penting dalam hidup kita melainkan sentiasa mengingati Allah S.W.T.

    ReplyDelete
  8. Rina AVAIL a.k.a cik betty : Welcome dear..

    ReplyDelete
  9. akak telah dipaksa join GA ujang..heheh

    ReplyDelete
  10. Faiz : Waduh! Dipaksa lagi tu.. heee, Yo nanti den buat. Tak nak den kena pelangkung. Heee.

    ReplyDelete
  11. tp ada juga sifat manusia..bila ati da resah baru nak ingat Allah..kalo x..semua perkara dia langgar..

    thanks perkongsian kata2 pujangga yg menarik...chii nk buh kat diari..xde..buh dalam ati je la..ehehe

    ReplyDelete
  12. Chii : Yup! Betul kata Chii tu kekadang bila dah susah baru nak ingat dengan Allah. Apa kes.

    ReplyDelete
  13. Kehidupan yang baik dan sebenar-benarnya apabila kita kembali ke jalan Allah s.w.t..

    ReplyDelete
  14. Miss Tira : Yes! akak sokong 100% apa yang Tira katakan dimana kehidupan kita yang baik adalah apabila kita sentiasa mengingati Allah.

    ReplyDelete
  15. terima kasih atas perkongsian kak, sekurangnya memberi kesedaran kepada di luar sana yg lebih banyak ingat hantu...

    ReplyDelete
  16. Tengkorakemas : Sama2 hasrul. Sama2 lah kita beringat nak..

    ReplyDelete