Anak asyik muntah, apakah penyebabnya | Malam tahun baru Alia dan Ain asyik muntah... Start 2 pagi until 4 pagi... Sampai 4 kali muntah,...

Anak Muntah, Apakah Penyebabnya

/
1 Comments

Anak asyik muntah, apakah penyebabnya | Malam tahun baru Alia dan Ain asyik muntah... Start 2 pagi until 4 pagi... Sampai 4 kali muntah, dahlah muntah banyak... Tapi bila dorang dah bangun pagi... Before breakfast, takdelah muntah... Bila makan je... Mesti muntah. So, untuk elakkan muntah... Aku bagi dorang minum air selalu dan sedikit makanan... Dalam kadar yang kerap.

Ingatkan muntah dorang terhenti, rupanya tidak... Malam lepas dinner, dorang muntah lagi. Tak tahan tengok dorang muntah, kami terus bawak Ain dan Alia ke klinik 1 Malaysia berdekatan. Takde patient, sampai pun... Klinik dah nak tutup. Bila mendengarkan penjelasan aku. Pegawai yang bertugas terus suruh Alia dan Ain bukak mulut. Subhanallah, tonsil. So, lepas ni... Bila anak muntah, takde cirit-birit... first kena check mulut dorang yer fiza.

So, seperti biasa... balik dibekalkan garam, paracetamol dan ubat pencair kahak... Tapi, antibiotik dorang takde... So, dorang keluarkan satu memo or surat yang disahkan pegawai untuk membeli ubat di farmasi... If nak cepatlah yer... 

Harini dah masuk hari ketiga dorang makan antibiotik. So far, takde dah muntah... Tonsil pun dah nampak mengecil. Dan... Harini second day Alia sekolah. Lain entri akan aku kongsikan kisah Alia ke sekolah yer :)




ARTIKEL LAIN DI SINI

1 comment:

  1. bila nak sambung cerita alia,
    dah sihat ke dia?
    kesikan dia

    ReplyDelete