Masalah bateri Note 1 selesai | adalah kesinambungan ceritaku DI SINI. Rupanya bukan masalah bateri, tapi aplikasi. Selepas format, happy kemainlah kan bila hp laju seperti baru beli... Apalagi, mulalah nak install application yang terdapat di google play. Master clean adalah antara aplikasi terawal yang aku install... Kemain suka dapat hapuskan hidden file, junk file dan sebagainya menggunakan aplikasi master clean... Tapi, bateri kemain cepat drop. Sejamdua dah kena charge balik. What!!! Tak boleh jadi.

Sumber gambar adalah daripada google image

Mulanya berfikir jugak... Adakah aplikasi master clean berat dan membuatkan bateri cepat habis. Tapi dek kerana fikirkan ia bagus untuk cuci memori... Aku abaikan. duatiga hari jugak aku cari solution mengenai bateri note 1 cepat drop... Sehinggakan aku bagitau adik. Semua suggestion dia aku dah buat kecuali uninstall beberapa application yang aku sayang termasuklah master clean.

Tak tahan nak kena charge hp selalu... Walaupun sayang. Kena jugak uninstall. Senang cerita... lepas tu settle pasal masalah bateri. Apa susah. Tapi timbul pulak tak boleh copy and paste text. Tiap kali nak copy and paste teks, mesti keluar popup message "Failed copy and paste to the clipboard". Malas nak fikir... Sekali lagi aku format balik handphoneku. Hurmmm, effect tak kalau format handphone banyak kali? Tetiba terfikir pasal tu. Takpelah... Handphone dah lama... No wonder banyak problem kan.

Apa-apa pun, setakat ni... Note 1 kembali seperti dulu. Alhamdulillah...