Tak bangun sahur | Di kala aku terjaga, jam dah pun menunjukkan 5.18pagi. Sudahnya... Satu rumah tak sahur harini. Genap 10 hari puasa.....

Tak Bangun Sahur

/
1 Comments

Tak bangun sahur | Di kala aku terjaga, jam dah pun menunjukkan 5.18pagi. Sudahnya... Satu rumah tak sahur harini. Genap 10 hari puasa... Harinilah first time kami tak sahur. Huhu...

Sumber gambar adalah daripada laman seperti tertera di dalam gambar

Hurmmm... Teringat puasa tahun lepas, ada jugak hari-hari yang tak bersahur dek kerana terbabas tidur. Namun, still boleh berpuasa sampai waktu berbuka. Alhamdulillah. Tips dari aku... Bila tak sahur, kita kena tekadkan niat. In Shaa Allah... Pasti kita mampu berpuasa hingga waktu berbuka.

Kemudian, jangan asyik fokus tengok jam tunggu waktu berbuka. Cuba sibukkan diri. Buat kerja yang ringan je dulu... Yang perlukan tenaga lebih tu... Kalau boleh tangguhkan dulu. Kalau bolehlah... Kalau tak... Just jalani seperti biasa. Tu je kot cara bagaimana hadapi puasa bila tak sahur.

Walaubagaimana pun yang penting nawaitu. Sayanglah puasa... Dek kerana tak sahur sekali... Kita tinggalkan puasa.



ARTIKEL LAIN DI SINI

1 comment:

  1. A'a betul tu.kadang2 time kita sbuk cepat ja masa berlaku:)

    ReplyDelete