Cara atasi masalah ikan banyak tulang | Satu lagi entri terbaru dari aku. Seperti yang kita tahu... Ikan banyak tulang memang sedap. Con...

Cara Atasi Masalah Ikan Banyak Tulang

/
1 Comments

Cara atasi masalah ikan banyak tulang | Satu lagi entri terbaru dari aku. Seperti yang kita tahu... Ikan banyak tulang memang sedap. Contohnya ikan terubuk... Sangat sedap bila dimasak stim, goreng dan jugak bakar. Tapi bila mengenangkan banyak tulang... Rela aku tak makan, bak kata adik bongsuku... Yang sangat-sangat antikan ikan banyak tulang.


Namun begitu, my mom ada tips agar ikan bertulang senang dimakan... Kebetulan semalam masak ikan bertulang untuk lunch. Apalagi... Terfikir nak kongsikan di sini... Maka terhasillah entri ini. Hehe...

Caranya amat mudah... Tarik ekor ikan ataupun kelarkan dibahagian badan ikan sehalus yang mungkin. In Shaa Allah, mudahlah nanti ia dimakan. Lagi satu... goreng adalah kaedah paling terbaik untuk masak ikan bertulang... Senang nak asingkannya... Tapi biasanya kalau dah dikelar halus... Dengan tulang-tulang aku makan.

Alhamdulillah... Rezeki semalam, kemain berselera mak ayah dapat makan ikan bertulang. Dorang cukup suka dapat makan ikan fresh... Tau jelah kampung kami, susah jugak nak dapat ikan fresh.

Sekian, entri ringkas dari aku.



ARTIKEL LAIN DI SINI

1 comment:

  1. Aku kalau ikan yang banyak tulang ni, lebih suka goreng garing ... senang nak makan dan sedap! nak2 lagi bila cicah sambal ...:)

    ReplyDelete