Susah nak mandi berdua | Itulah hakikat yang kena aku hadap. Biasalah budak, suka bereksplorasi... Bila bawak Alia pergi mandi, si Ain p...

Susah Nak Mandi Berdua

/
0 Comments

Susah nak mandi berdua | Itulah hakikat yang kena aku hadap. Biasalah budak, suka bereksplorasi... Bila bawak Alia pergi mandi, si Ain pulak sibuk nak masuk bilik air jugak. Yang Alia pulak... Tiap kali masuk bilik air... Mesti nak bawak mainan sama. Lepas tu suka main sabun, main air sambil masuk dalam besen.

Sekarang ni, semenjak dah boleh jalan... Ain pun suka keluar masuk besen. Kena extra care... Kalau ke dapur, port yang dia nak pegi mesti bilik air. Pun sama bila dia sebut 'rak', ,laju-laju dia akan ke toilet. Ya Allah... Suka benau ke toilet. Budak memang suka toilet ek?


Nasib baik kat rumah ramai penghuni. So, time aku sibuk mengemas rumah atau masak. Ada yang jaga. Macam mana nanti kalau di rumah sendiri. Huhu... Kena alert selalu. Itulah antara lain cabaran bila ada anak kecik kan. Kenalah bersabar dalam membesarkan dorang. Sementara aku masak atau mengemas. Aku biarkan dorang bermain dengan bongkah dengan ditemani adik bongsuku. Kemain khusyuk dorang kan?



ARTIKEL LAIN DI SINI

No comments: