Pada Usia bilakah bayi mulai pandai duduk?  Antara persoalan yang pasti terdetik di otak kita. Namun, pada aku... Setiap perkembangan ...

Pada Usia Bilakah Bayi Pandai Duduk?

/
0 Comments


Pada Usia bilakah bayi mulai pandai duduk? Antara persoalan yang pasti terdetik di otak kita. Namun, pada aku... Setiap perkembangan anak pastinya berbeza. So, tiada waktu yang tepat untuk menunjukkan, bila sepatutnya bayi boleh duduk.

Walaubagaimana pun... Berdasarkan pembacaan... Rata-rata, bayi mulai duduk pada usia enam hingga ke lapan bulan.

Alhamdulillah... Kalau Ain, sekarang dalam usia 7 bulan beberapa hari... Ain dah mulai duduk sendiri... Walaupun, kekadang ada ketikanya... Nur Ain tersungkur ke lantai. Walaupun begitu, Ain still cool... Sambil tangan turut ligat mencapai benda di sekelilingnya... Terutama alat mainan.



Memandangkan Ain dah boleh duduk dan sokong badannya. Walaupun, ada yang kata walker tak elok untuk bayi. Tapi... Masa makan, aku gunakan jugak walker kepada Ain... lebih-lebih lagi sekarang ni... Ain dah tak nak dibaringkan. Memang payah untuk disuapkan. Lepas tu... Time bagi makan buah pulak. Amboi... Kemain, nak jugak pegang sendiri. Alahai anak. Sekejapnya masa berlalu... Macam tak percaya yang umur Ain dah pun 7 bulan.



ARTIKEL LAIN DI SINI

No comments: