Kisah checkup Alia dan Nur Ain haruslah dicatat. Actually, 19 Ogos... Genaplah Nur Ain 8 bulan, dan sehari sebelumnya si kakak Alia pu...

Kisah Checkup Alia Dan Ain

/
0 Comments


Kisah checkup Alia dan Nur Ain haruslah dicatat. Actually, 19 Ogos... Genaplah Nur Ain 8 bulan, dan sehari sebelumnya si kakak Alia pulak genap 3 tahun 6 bulan. Even dah 3 tahun 6 bulan umurnya. Tapi... Bila tiap kali orang tanya umur berapa tahun... Alia still jawab 3 tahun. Haha... Apalah kakak...

Pasal checkup 19 Ogos... Alhamdulillah, perkembangan berat dan ketinggian dorang berdua normal dan tiada sebarang masalah. Cumanya... Nurse tanya Nur Ain demam ke... Maybe dia tengok muka Nur Ain berbintik merah. Aku cakaplah yang Nur Ain baru baik dari demam... So, dia bekalkan lagi syrup paracetamol untuk Nur Ain dan 2 biji ubat cacing untuk Alia.

Dan... Malamnya, Alia tak habis-habis mintak ubat cacing selagi kami tak bagi. Alia kalau part ubat memang raja. Memang suka makan ubat sejak kecik. Anak ayah sungguh. Ayah dia... Pantang sakit sikit. Terus ke klinik dan makan ubat. Tak macam aku... Memang liat bab-bab ubat... Kecuali dah tak tahan baru terhegeh-hegeh nak makan ubat. Macam tu jugak Nur Ain. Bagi ubat, confirm... Daripada satu sudu... Aku rasa 1/4 je kot masuk mulut... Yang selebihnya, semuanya dia muntahkan. Sabar jelah.


ARTIKEL LAIN DI SINI

No comments: