Setahun tak makan cucur pusuk . Sampai-sampai je semalam dari Terengganu... Adik ketiga aku terus mintak dibuatkan cucur pusuk untuk j...

Setahun Tak Makan

/
0 Comments


Setahun tak makan cucur pusuk. Sampai-sampai je semalam dari Terengganu... Adik ketiga aku terus mintak dibuatkan cucur pusuk untuk juadah berbuka harini.

Apalagi... Selepas solat Asar, hubby terus ke pasar Spaoh untuk membeli bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat cucur pusuk. Antara bahan yang diperlukan adalah seperti daun seleri, pusuk, bawang merah, cili merah dan perencah secukup rasa meggie.

Tak sempat nak snap gambar... Semua dah ngap masuk mulut. Sampaikan donut susu lansung tak bersentuh. Tapi... Biasanya tiada pembaziran. Alhamdulillah... Setakat ni... Makanan lebih pasti menjadi juadah buat menonton tv. Bagi yang berdiet tu... Sorry to say. Pasti tergoda iman dengan lagak aku dan adik yang kuat makan. Bak kata hubby... Banyak mana pun makan... Still gitu jugak badan. Nak buat macam mana... Gen ayah dan mak aku memang kecik orangnya.

Walaupun begitu, aku still menjaga badan. Makan pun banyak yang berlemak aku kurangkan. Malah lebihkan air kosong dalam diet harian. Lagi... Bulan puasa. Bulan terbaik untuk berdiet.



ARTIKEL LAIN DI SINI

No comments: