Sedekahlah Benda yang elok... Satu peringatan buat diri sendiri jugak sebenarnya. Beberapa hari yang lepas... Adalah hamba Allah ni se...

Sedekahlah Benda Yang Elok

/
1 Comments


Sedekahlah Benda yang elok... Satu peringatan buat diri sendiri jugak sebenarnya. Beberapa hari yang lepas... Adalah hamba Allah ni sedekahkan kuih kek, rendang ayam dan buah pisang pada emak. Balik je dia... Mak pun bukak pemberian dia. Subhanallah... Rendang yang dah macam nak basi. Pisang pulak... Dah kehitaman. Lepas tu... Kuih pulak macam pelik dah rasanya.

Mak pun macam pelik je. Tiap kali dia sedekahkan makanan kat emak. Mesti gitu rupanya. Apalagi... Mendengar ceramah free dari emak... Hubby pun turut bersuara. Huhu...

Bak kata emak... Jangan sesekali sedekahkan lebihan makanan pada orang. Sebaliknya... If kita berniat nak sedekahkan sesuatu pada orang... Biarlah benda yang elok dan baru... Bukannya dah duatiga hari dah tersimpan. Kita pun tak nak right.

Wallahu'alam...



ARTIKEL LAIN DI SINI

1 comment:

  1. Singgah sini..
    ish..jgn la sampai cmtu kan..

    ReplyDelete