Assalamu'alaikum ♥ Nasi goreng simple permintaan si kakak  tajuk entri seterusnya pada hari pertama bulan ramadhan. Nasib baik m...

Nasi Goreng Simple Permintaan Si Kakak

/
2 Comments


Assalamu'alaikum
Nasi goreng simple permintaan si kakak tajuk entri seterusnya pada hari pertama bulan ramadhan. Nasib baik masih ada lagi saki baki nasi sahur pagi tadi. So, masak jelah nasi goreng simple untuk lunch Alia.

Alia sekarang dah reti mintak buatkan itu dan ini. Memandangkan dia sikit makan, kuat menyusu... Bila mintak je buatkan sesuatu... Haaa... Masa tu jugak aku buatkan. Bukannya apa... Kalau dah mintak gitu, mesti banyak dia makan. Confirm! Hehe...



Nak buat nasi goreng kesukaan si budak Alia amatlah mudah. Main campak je... 2 ulas bawang merah, dua ulas bawang putih dan cili dikisar, semangkuk nasi, brokoli, Sedikit isi ayam dipotong dadu, bunga kobis dan sedikit garam. Nak buat... Tumis bahan... Masukkan ayam, sayur dan nasi... Sedikit garam... Dan goreng sehingga masak.

Mudah je. Main campak je pun... Alia suka. Alhamdulillah... 



ARTIKEL LAIN DI SINI

2 comments:

  1. Alhamdulillah dia suka makan... bila anak dah pandai minta makan itu ini, kita rasa seronok lagi nak masak...

    ReplyDelete
  2. budak2 memang suka mkn nasi goreng ni..anak2 akak pon sama..:)

    ReplyDelete