Assalamu'alaikum
Cara add atau tambah alamat blog blogger lain di bloglist blog kita adalah entri terbaru dari aku. Tetiba idea datang untuk berkongsi ilmu bila tengah mengemaskini blog semalam. Tak settle lagi. 

Sebenarnya blog aku still dalam kemaskini. Entah haritu senarai bloglist aku tetiba hilang. So, nak kena jejak balik blog-blog yang pernah aku senaraikan di bloglist. Nak menyenaraikan alamat blog rakan blogger di bloglist kita amatlah mudah. Semudah abc kaedahnya. Hehe...

Cara Add Bloglist Di Blogspot


Langkah 1: Klik pada Layout di dashboard, kemudian klik edit di bloglist



Langkah 2: Klik Add to list




Langkah 3: Akhir sekali, Tambahkan url di ruangan yang disediakan dan klik save. Dah siap!

Mudahkan. If terlupa pun, boleh rujuk balik blog sendiri. Tak payah dah nak google satu-satu. Betul tak. Lagi satu... If ada rakan blogger yang sudi untuk disenaraikan di bloglist blog aku yang suam-suam kuku ni... Boleh tinggalkan alamat blog korang di kotak komen yer :)

Selamat mencuba. Have a nice daya!