Assalamu'alaikum
Bilakah waktu yang sesuai publish entri? Satu daripada seribu persoalan yang pasti akan timbul di fikiran penulis blog seperti aku yang inginkan pembaca untuk berkunjung ke sini.


Sumber dari google

Berdasarkan pemerhatian, pembacaan dan pengalaman, berikut adalah beberapa waktu yang dijangkakan sesuai untuk memaparkan entri di blog, antaranya adalah:-

  • Waktu pagi bermulanya jam 8 pagi terutamanya waktu pejabat. Kenapa? Pada waktu sebegini mood start kerja masih kelaut. Ramai yang ambik kesempatan untuk melayari internet samada melalui handphone, tablet, laptop atau sebagainya untuk menaikkan semangat.
  • Second, time lunch... Time ni confirm... Ramai yang online terutamanya jam 12 tengahari. Sambil makan... Tunggu order, tangan pulak ambik kesempatan online menggunakan handphone. Fenomena seringkali kita tengok di tempat-tempat makan. Betul tak? Sendiri pernah buat... Mestilah tahu. Haha...
  • Then, jam 4 petang... Before balik kerja. Confirm! Mata dah mengantuk dan ada sesetengah tu... Time 4 petang kerja dah berkurangan. Takde kerja lain... Mesti online punya. Tak percaya... Tanyalah pada mereka yang bekerja di office. Apa yang mereka buat selepas jam 4. Tapi... Tak semuanya gitu.
  • Kemudian, lepas 12 tengah malam... Waktu sesuai jugak untuk publish entri... Sebabnya. Time tu ramai student dan mak-mak budak seperti aku online. Yelah... Waktu siang sibuk dengan kelas dan kerja-kerja rumah. Mana ada masa untuk online kan. Masa tulah freenya untuk online. Cari maklumat apa yang patut. Malah... Time tu jugaklah... Aku cari bahan untuk update blog.

Tu antara waktu kemuncak paling ramai pengguna internet tengah online. So, bagi yang ingin tarik trafik. Aku rasa itulah antara masa yang sesuai untuk paparkan entri di blog. Insyallah... Aku pun cuba dan terus mencuba sebenarnya dalam dunia blogging. Hehe... Aku percaya... Kejayaan pasti akan menjadi milik kepada mereka yang rajin berusaha.