Assalamu'alaikum ♥ Cara mudah tanam bawang merah untuk dapatkan daun bawang.  Satu lagi kaedah penanaman mudah yang ingin aku kon...

Cara Mudah Tanam Bawang Merah Untuk Dapatkan Daun Bawang

/
6 Comments


Assalamu'alaikum
Cara mudah tanam bawang merah untuk dapatkan daun bawang. Satu lagi kaedah penanaman mudah yang ingin aku kongsikan... Selain daripada bagaimana menanam sendiri tauge di rumah.


Actually, kaedah menanam daun bawang ni... Kawan mak aku kongsikan. Apalagi... Mak pun mencuba jugak... Dan itu hasilnya selepas 5 hari.

Nak tanam pun mudah. Tak perlukan tanah... Yang hanya diperlukan adalah bekas telur dan bawang merah. Direnjis... Bukannya disiram dalam dua kali sehari, iaitu sekali belah pagi dan sekali belah petang. Kawan mak kata... Selepas 20 hari, bolehlah dikutip hasilnya.

Tersangatlah mudah kan...




ARTIKEL LAIN DI SINI

6 comments:

  1. terima kasih atas perkongsian fiza...lepas ni nak cuba la...senang sangat tu

    ReplyDelete
  2. senang rupanya tanam daun bwg.. jimat belanja..hii

    ReplyDelete
  3. wahh bolehlah di cuba nti ni Fiza.. thanks..:)

    ReplyDelete
  4. Wah boleh cuba ini tq atas info

    ReplyDelete
  5. upin ipin kate...betul...betul..betul..
    joum kite cube. . .

    ReplyDelete