Assalamu'alaikum ♥ Ain juga seperti kakaknya Alia ... Sangat sukakan buku. Mana tumpahnya kuah, kalau tak ke nasi. Mungkin gen a...

Ain Seperti Kakaknya Alia

/
1 Comments


Assalamu'alaikum
Ain juga seperti kakaknya Alia... Sangat sukakan buku. Mana tumpahnya kuah, kalau tak ke nasi. Mungkin gen ayahnya yang lebih... That why begitu. Encik suami, kalau pergi tempat membeli belah... Tak sah kalau tak ke kedai buku. Walaupun ada ketikanya sekadar mencuci mata.

Aku percaya akan kata-kata para bijak pandai... Melentur buluh, biarlah dari rebungnya. Walaupun ia nampak macam tak logik bagi bayi umur 5 bulan baca buku. Tak salah memberi pendedahan minat membaca seawal bayi lagi. Walaupun sekadar pegang dan belek. Tapi... Pendedahan saja tak guna... Kalau kita sendiri tidak menunjukkan minat membaca... Pun tak berhasil right.



Tengok gaya Ain... Seperti dah pro dan pandai membaca. Padahal... Sekadar pegang dan... Tak sampai seminit... Pasti ke mulut jugak peginya buku tu.

Semua benda nak dimasukkan ke mulut... Sabar yer Ain... Tinggal sebulan je lagi. Lepas tu... Dah boleh makan. Ok!




ARTIKEL LAIN DI SINI

1 comment: