Assalamu'alaikum ♥ Bilakah Sepatutnya Menukar Lampin Bayi?  Lahir saja anak... Banyak perkara perlu kita ketahui lebih-lebih lagi ...

Bilakah Sepatutnya Menukar Lampin Bayi?

/
0 Comments


Assalamu'alaikum
Bilakah Sepatutnya Menukar Lampin Bayi? Lahir saja anak... Banyak perkara perlu kita ketahui lebih-lebih lagi sebab mengapa bayi menangis. Seperti yang kita ketahui, bayi tak reti nak bercakap... So, tangisan adalah cara untuk mereka menyatakan ketidakselesaan yang mereka alami.


Sumber daripada google image

Salah satu punca kenapa bayi suka menangis ialah apabila lampin yang dipakai basah. Di sini aku nak share la berdasarkan pengalaman... Tiada masa tertentu untuk menukar lampin sebenarnya.

Pada aku... Lagi kerap lagi bagus. Almost dua jam sekali la terutamanya selepas bayi menyusu... Bukan sahaja boleh elak bayi menangis. Aku rasa ruam lampin pun pasti takde. 

Setakat ni alhamdulillah... Alia dan Ain tak pernah lagi kena ruam lampin. Tipsnya... Kena tukar lampin selalu ok. Sian baby... Kalau ruam tu... Mesti punggung melecet. Selagi tak elok... Selagi tu lah menangis.




ARTIKEL LAIN DI SINI

No comments: