Assalamu'alaikum, hai ♥ Alhamdulillah... Sekali lagi aku berpeluang untuk terus berkongsi cerita di ruang yang aku sendiri cipta....

Bila Si Kakak Ada Adik

/
2 Comments


Assalamu'alaikum, hai
Alhamdulillah... Sekali lagi aku berpeluang untuk terus berkongsi cerita di ruang yang aku sendiri cipta. Kali ini dengan tajuk "Bila si kakak ada adik". 

Alhamdulillah... Semenjak tahu diri mengandung. Aku mula mengkhabarkan berita gembira itu kepada Alia. Aku tak nak nanti... Dia terkejut beruk bila tengok tetiba aku bawak budak kecik tanpa pengetahuan dia. Yelah... Mana mungkin budak kecik nak berkongsi kasih... Andainya tak disuarakan terlebih dahulu right!.


Sebaik sahaja Nur Ain dilahirkan. Alhamdulillah... Alia sepertinya teruja dapat adik. So, takde masalah buat aku untuk menyesuaikan diri Alia dengan situasi baru. 

Malah... Tokoh sorang kakak memang terselah pada dia. Alhamdulillah... Untuk elakkan Alia cemburu dengan Nur Ain. Aku selalu libatkan diri dia sepanjang menjaga Nur Ain. Sebagai contoh... Mintak ambikkan pampers. Even... Simple! Aku amat menghargai bantuan dia. Pastinya... Sebagai reward... Pujian dan ciuman pasti singgah di pipi Alia. 

Bila Nur Ain tidur... Pastinya aku curi masa berharga itu untuk melayan Alia... Aku tak nanti... Alia berasa tersisih. Bila sibuk melayan Nur Ain... Mak pasti membantu aku. Pada aku... Bantuan orang ketiga amat diperlukan untuk menyesuaikan diri si kakak.

So far so good. Tiada masalah dong.

Alhamdulillah...





ARTIKEL LAIN DI SINI

2 comments:

  1. good kakak Alia ni.budak perempuan mmg tinggi nilai masih syg ni,tengok Afia dah la..suka betul baby

    ReplyDelete
  2. good kakak Alia ni.budak perempuan mmg tinggi nilai masih syg ni,tengok Afia dah la..suka betul baby

    ReplyDelete