Assalamu'alaikum, hai
Aku di duga dengan dua cahaya mata yang memiliki karektor sama. Kuat menangis... Dan hanya mintak di dukung. Namun... Yang pasti itu bukan kolik.

Pada aku... Mereka menangis pasti bersebab. Cuma... Kekadang panik jugak bila menghadapi situasi sebegitu... Terutamanya bila first time bergelar ibu. Haru biru dibuatnya. Namun... Untuk second baby ni... Alhamdulillah! Dah boleh handle sendiri dah... 


Ingatkan Nur Ain tidak seperti Alia... Rupanya sama. Lansung tak nak berenggang. Menangis bila lapar... Extra sound bila pampers pulak basah... Bila tak selesa... Sekali lagi suaranya kedengaran sampai ke rumah jiran. Huhu... 

Bila tidur... Tak nak dalam buai. Siap! Sekali lagi tangisannya akan kedengaran. Untuk atasi bayi yang suka menangis... As a mom, kita kena bersabar dan kena fahami kehendaki mereka. Hanya tangisan sahaja yang mampu bayi buat untuk menyatakan sesuatu. 

Pada aku itu semua bersifat sementara... Berdasarkan pengalaman lalu... Bila usia dah menjangkau 3 bulan... Alia dah kurang menangis... Dan senang dijaga. Harap-harap Nur Ain pun sama.