Assalamu'alaikum, hai


Pejam celik... Pejam celik, rupanya aku tengah menunggu hari dan masa untuk bersalin. Nurse dah suruh sediakan keperluan bersalin dah pun... Alhamdulillah, last week semua dah aku siapkan. 

Tinggal... Keluar je tanda-tanda bersalin, ambik beg terus jalan. 1 beg pakaian dan 1 bakul makanan je pun. Tak banyak. Persediaan barang bersalin aku sama je seperti masa aku melahirkan Alia 2 tahun 8 bulan yang lepas. Tak banyak beza.

Lagipun, rumah mak kat kampung dekat je dengan hospital. Lalu shortcut... Tak sampai 20 minit, dah sampai ke hospital. Tak perlu ambik masa berejam-rejam. Hehe...

Alhamdulillah... Berpantang kali ni pun, sepenuhnya mak aku sendiri yang akan jaga. Bukan tak nak berpantang di rumah mak mertua. Tapi... Lebih selesa rasanya bila dijaga oleh mak sendiri. Betul tak?