Assalamu'alaikum, hai
Balik office petang rabu, aku dan hubby singgah di pasar... Kononnya nak cari ikan fresh untuk dinner. Rezeki menyebelahi aku... Dah lama mengidam nak makan udang galah. Sekali dapat... Sekilo RM45. Nak buat macamana... Teringin punya pasal...Aku beli kan jugak. 

Sampai rumah... Simple menu udang emak buatkan. Udang rebus serai je pun. Tapi selera sampai 2 pinggan nasi aku habiskan... Alhamdulillah. Alia dan hubby pun sama.

Kisah keesokannya... Masa nak pergi kerja. Seperti biasa... Aku dan hubby akan cium Alia terlebih dahulu. Sekali hubby kata... Mata sebelah kanan Alia bengkak. Aduh! Aku baru teringat. Alia memang alergik makan udang. Sebab before ni pun... Bila makan udang je, confirm badan dia gatal termasuklah mata.


Tapi... Selepas tiga atau empat hari hilanglah dia. Aku malas nak bawak ke klinik. Opps! Jangan kata aku tak prihatin atau tak sayang anak pulak. ... Atau tak percaya dengan doktor... Sebenarnya... Aku tak suka sogokkan anak dengan ubat. Biar antibodi dia sendiri yang melawan. Tapi... Kalau dah sampai seminggu tak jugak surut... Baru aku akan bawak pergi klinik... 

Walaubagaimana pun... Alia cukup kuat. Alhamdulillah... Dah hampir hilang dah. Apa aku buat... Tiap kali lepas makan. Bila nak bagi minum air kosong... Aku akan baca surah Al-fatihah dan doakan semoga alergik Alia cepat sembuh. Alhamdulillah... Semakin baik.

Alhamdulillah... Syukur padaMU Ya Allah.