Back to Top

11 September 2014

Apakah Kaitan Pusat Dan Bayi Dalam Kandungan?



Assalamu'alaikum, hai...
Orang tua-tua memang banyak petua dan pantang larang. Kali ni aku nak share tentang makna pusat ibu hamil yang tenggelam atau timbul. Sejauh mana kebenarannya... Wallahu'alam. Aku share pun... Sebab dah duatigaempat orang jugak jiran dan rakan bagitau aku pasal benda ni.

Sumber gambar daripada google image
Gini ceritanya. Jiran aku ni tanya... Pusat aku timbul ke tidak sekarang ni. Malulah nak citaq kat sini kan. Haha... Jadinya... Aku pun tanyalah kat dia... Kenapa? Tak elok ke?... Takdelah. Kalau ikut orang tua-tua... If pusat timbul time hamil... Tu tandanya kita mengandungkan bayi lelaki. Amin... Kalau benar bagai dikata... Tapi kita tak bolehlah nak percaya sangat. Itu semua ketentuan Allah... 


5 comments:

  1. first time dengar pasal pusat ni...

    ReplyDelete
  2. pusat fiza timbul ke?hehe..sy dulu dua2 tak timbul pun..:)

    ReplyDelete
  3. erk.. rupa timbul tu macam mana? haha

    ReplyDelete
  4. Baru kali pertama dengar..tp PK anak laki perempuan dua2 tak timbul..tak kena la nmpknya kaitan pusat n baby tu..kebetulan mungkin.

    ReplyDelete
  5. saya pusat timbul...scan baby girl....

    ReplyDelete