Back to Top

18 August 2014

Beli iphone online, Dapat racun nyamuk?



Assalamu'alaikum, hai...
Dah jadi rutin... Turun kerja, dengar radio dalam kereta. Kebiasaannya Cats FM menjadi habuan halwa telinga aku dan hubby. Suka dengar dj radio cats yang ceria selalu seawal pagi sebenarnya... 
Sumber gambar daripada google images
Pagi tadi punya isu... Aku tertarik dengan kisah sorang remaja yang dorang share... Beli iphone secara online dengan harga yang murah. Kan harga biasa iphone RM2000++... Maybe disebabkan tawaran agak murah sampai RM1000 je... Budak tersebut tak teragak-agak buat transaction... Lepas 2 hari, dapatlah bungkusan sepertimana yang telah dijanjikan. Sekali bukak... Bukan iphone yang dia dapat, tapi sekotak racun nyamuk. Apa kes?... Kena tipulah gamaknya.

Hurmmm... Sian betul. Sebenarnya berniaga secara online memang terbaik. Tapi... Disebabkan nila setitik, rosak susu belanga. Tak semua peniaga online jujur kan... As a customers... Kita kena hati-hatilah jawabnya. Dan... Sebagai peniaga online... Janganlah menipu. Berniagalah secara jujur... Tak guna menipu, rezeki tak berkat... Tak lama mana pun belanja. Bukan tu je, orang yang kena tipu jugak pasti mendoakan benda tak elok tau... Nau'zubillah...


No comments:

Post a Comment