02 April 2014

Dedahkan Si Dia Dengan Dunia Belajar



Assalamu'alaikum, hai...
Sesibuk mana pun kerja. Masa untuk Alia tetap ada. Right now, masa hubby balik cuti one week before... Hubby belikan Alia alatan menulis. Lengkap satu set. Apalagi... Alia. Dapat one set alatan menulis. Sukalah dia.




Masa beli haritu... Kemain Alia. Dah reti ambik sendiri dan bagi kat ayah suruh bayar. Haha... Ni mesti kes tiru gaya aku ni. Bila shopping je. Ambik barang. Pastu bagi kat hubby... Suruh bayar kat kaunter. Teringat pulak aku dengan satu iklan di tv... Yang mana si anak melihat je tingkahlaku si ibu membuang tisu selamba badak... Si ayah memaki hamun pemandu lain ketika driving. Tak mustahil... One day... Anak jugak akan berperangai sedemikian kan...


6 comments:

  1. kena pupuk mint membaca dr kecil.
    harap sampai besar suka buku.

    ReplyDelete
  2. parents role model terdekat anak2...hati2 bertindak kan

    ReplyDelete
  3. alia meniru yg baik2 ok je..mintak alat tulis n buku takkan kita nak menolak permintaan dia...

    bagus alia kecik2 dah minat belajar!

    ReplyDelete
  4. wahhh bes la Alia...makin rajin la dia..

    ReplyDelete
  5. Sesekali mak ayah kenelah duduk sama2...layan menulis dan membaca...melukis dan mewarna...tentu anak lebih teruja nak belajar...

    ReplyDelete