Assalamu'alaikum, hai... Ni kisah semalam... Lepas bagi Alia mandi jam 9. Aku terus bukak tv channel ceria . Bagi peluang Alia te...

Tidur Siang Jam 10 Pagi!

/
5 Comments


Assalamu'alaikum, hai...
Ni kisah semalam... Lepas bagi Alia mandi jam 9. Aku terus bukak tv channel ceria. Bagi peluang Alia tengok tv sementara aku masak kat dapur sebenarnya... Sambil ditemankan atuknya. 

waktu tidur siang kanak-kanak berumur 2 tahun, tidur siang,

Biasa... Mesti riuh di ruang tamu nun kalau Alia tengok tv. Aku pelikla. Lepas siap masak ikan... Aku jenguk Alia dengan atuknya. La... Tv pulak tengok dorang. Duadua tidur. Patutla sunyi sepi. Jam baru pukul 10 pagi... Alia dah tidur. Cuaca pepagi dah panas kot... Tu yang cepat mengantuk tu. 

So... Senangla cerita aku nak masak. Dah nak masuk waktu Zuhur... Baru Alia bangun. Si budak kecik ni sekarang dah tak nak tidur dalam buai. Jadinya... Waktu tidur siang dia pun dah tak menentu. Dulu... Time tidur dalam buai... Tepat... Jam 2 petang dia akan tidur. Budak makin membesarkan. Banyak bermainnya dari tidur.

Tu antara aktiviti semalam... Nak keluar rumah jalan-jalan... Malas pulak rasanya... Lebih-lebih lagi panas terik kat luar rumah... Lansung membantutkan plan nak berjalan. Sangat-sangat panas cuaca sekarang kan?




ARTIKEL LAIN DI SINI

5 comments:

  1. comelnya dia tidur... cuaca panas macam ni digalakkan supaya duduk dalam rumah dan kurangkan aktiviti luar fiza...takut2 terkena strok haba...

    ReplyDelete
  2. lenanye tidoooo.
    lepas mandi agaknye.. badan selesa. tuh yg lena tuh.

    ReplyDelete
  3. amboi muncung mulut alia tu..comel betul!mmg skang cuaca paans st.kesian kt afia, ruam habis leher bila berpeluh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puan Kutu : Alia pun Muni... Ada sedikit ruam dileher sekarang ni. Kesian tengok.

      Delete
  4. Senang la klu dah tak tidur dalam buai... boleh tidur rata2

    ReplyDelete