Assalamu'alaikum, hai... Kebiasaannya bila budak sedang membesar. Kekadang secara tidak segaja pasti mengalami kecederaan . Jatuh...

Dia Belajar Dari Kesilapannya

/
4 Comments


Assalamu'alaikum, hai...
Kebiasaannya bila budak sedang membesar. Kekadang secara tidak segaja pasti mengalami kecederaan. Jatuh kerusi la... Malah jatuh lantai dek kerana belajar berjalan pun ada .... Sudahnya. Top-top benjol muncul di kepala. 


Bulan lepas ... Alia jatuh pagar. Rendah je pun pagarnya. Nasib baik tak nangis. Tak sakit pun. Jatuh sikit je. Aku perasan... Sejak haritu sampai sekarang. Dia dah tak panjat dah pagar tu. Nampak macam fobia dan serik untuk melakukannya... Aku pernah terbaca tau dalam buku hasil tulisan Dr. Carol Cooper berjudul "Soal Jawab Bayi & Kanak-Kanak" di mana perkembangan kanak-kanak berumur setahun ke dua tahun... Salah satunya, mereka berupaya mengaitkan situasi dan kesakitan. So... Tak hairanlah mereka boleh serik untuk melakukan sesuatu perkara yang boleh mendatangkan sakit. Right! Just... Nak mengiakan fakta Dr. Carol Cooper sebenarnya... 

Hehe... Tak habis lagi pun... Buku tu aku baca. Biasalah... Nak habiskan 5 halaman pun payah... Almaklumlah... Banyak sangat tuntutan yang kena dilangsaikan. Hutang blogwalking pun tak bayar lagi ni. Huhu...





ARTIKEL LAIN DI SINI

4 comments:

  1. anak saudara sepupu suka sgt main gelas..bila marah kata nanti pecah dia buat dek je..1 day dia main gelas then jatuh n pecah, trus dia x pgg gelas dah..hihi

    ReplyDelete
  2. dulu anak noe nk pegang api...noe biarkan jer...bila dah tau panas...dia x buat dah...

    ReplyDelete
  3. Delisha masa kecik2 selalu gak jatuh. pastu mulut dia mesti luka. memang kesian sgt sbb dia x leh minum susu bila mulut dia luka.

    takpe laaa.. bg dia sendiri belajar erti sakit kan~ kita cuma pantau takut2 merbahayakan dia jer..:)

    ReplyDelete
  4. Bebudak klo dah kena memang dia serik lah ☺☺

    ReplyDelete