Assalamu'alaikum, hai... 
Tetiba persoalan itu bermain ligat difikiranku... Ia muncul apabila aku terbaca entri Abg Ben pagi ni yang berkisar tentang pentingkah popular dalam menulis blog... Korang rasa... Penting tak?


Hurmmm... Subjektif untuk diperkatakan... Pada akulah. Lain orang lain pandangan. Tapi... Setiap pandangan harus kita hormati... Kerana setiap individu itu berhak untuk menyatakan pandangannya yang tersendiri. Right?

Kalau korang selongkar entri lama aku, aku pernah menyatakan... kenapa aku menulis blog. Pada mulanya... Sejujurnya ia kerana suka-suka... Orang ada blog, aku pun nak ada blog. Itulah pemikiran aku pada mulanya. Kemudian... Lama-lama, bila baca blog ramai blogger popular yang tersenarai dalam blogger paling terkenal... Dapat income melalui penulisan blog... Betul ke?... Tetiba aku ingin mencuba. Manusia mana tak nak duit. Tipulah... Kalau kata tak nak duitla kan...

So... Aku cuba berusaha ke arah itu. Alhamdulillah... Ternyata ia membuahkan income blog pertama kali buat aku even sikit je pun... Hehe.

Namun... Ia adalah advantage buat aku. Tak mengharap sangat, tapi andai ada rezeki. Aku bersyukur...

Apa yang penting sekarang... MINAT untuk menulis. Membaiki penulisan... Agar ia menjadi lebih baik. Itu yang penting. Popular atau tidak. Itu perkara nombor 2. Namun... Aku bersyukur... Sekurang-kurangnya beratus jugak yang bertandang setiap hari untuk membaca blog aku. Alhamdulillah...

Sekurang-kurangnya... Kalau popular berkat dari menulis blog pun... Kita boleh bangga apa. Ada jugak orang nak baca blog kita kan...

Korang rasa... Korang menulis blog untuk apa?