Assalamu'alaikum, hai...
Sejak umur dah setahun 10 bulan ni. Banyak perkembangan Alia yang membuatkan aku tak sabar untuk mencatatnya. Biasalah first son... Keterujaan tu lebih. Ye tak?. Nanti kalau dah ada anak dua tiga empat orang. Mampukah aku untuk up entri pasal mereka satu... Satu. Haha...

Kemain serius muka si dara melayan bbtv. Hehe   

Sekarang Alia dah mula pandai bercakap walaupun masih dua patah perkataan dia ucapkan. Aku bersyukur... Maybe. Benarlah kata orang tua-tua. Budak perempuan cepat pandai bercakap dari lelaki. Sejauh mana kebenarannya... Wallahu'alam. Mungkin ada mama di luar sana berpengalaman tentang perbezaan antara anak lelaki dan perempuan... Pada pandangan korang, Siapa lagi cepat pandai bercakap?

Paling seronok... Bila aku takde di depan mata dia... Confirm! Dia akan cari dan panggil aku " o... Mak. Mak! "... Disebabkan teruja mendengarnya. Aku selalu sembunyi... Dan biarkan dia mencari dan menjerit. Haha... Pembuli betul!

Selain tu jugak... Alia dah reti "madah" ( maksud beritahu dalam bahasa Sarawak ) yang dia "Boo... Boo " dengan bahasa dia sendiri " ek... Ek ". Sebab... Aku yang ajarinya sebegitu. Cuma still berlatih lagi...

Yang tak tahannya tu... Dah berak... Barulah dia bagitau aku " ek... Ek... Cuci ". Haha... Tapi, takpe... Bagus tu... Pada akulah... Walaupun dah berak baru bagitau. Sekurang-kurangnya... Alia dah mula dalam proses berlatih untuk free drypers. Good job sayang...