22 December 2013

Nyamuk Suka Gigit Budak Kecil Ek?



Assalamu'alaikum, hai...
Kampung nan indah diliputi daun nan hijau pasti mengundang nyamuk. Tapi itu bukan penghalang untuk balik kampung kan...


Bila balik kampung... Samada di rumah mak aku atau rumah mak mertua. Alia pasti hadapi masalah badan merah-merah digigit nyamuk. Sian dia... 


Namun... Setiap masalah pasti ada penyelesaiannya. Untuk elak anak digigit nyamuk. Hubby belikan sticker pelekat anti nyamuk. Alhamdulillah... Serius! Memang kurang nyamuk gigit. Beli kat guardian je pun... Murah je. 2 kotak, RM10.50. Pelekat dia color kuning. Bersaiz kecil dan boleh dilekat di baju atau seluar. Nak beli yang losyen... Takut pulak Alia nanti tergigit lengan ke apa. Kan... Racun.

Sekarang ni... Macam-macam produk ada kan. Tapi... Kena hati-hati jugak memilih... Terutamanya produk kecantikan. Tak berani aku woo... Mengikut je apa orang kata bagus, terus beli. Nanti tak sesuai... Bukan je duit ringgit melayang. Muka pun binasa. Na'uzubillah... Haha... Sampai ke kosmetik pulak cerita aku yer...



7 comments:

  1. orang dewasa boleh guna sekali tak, saya pun ada masalah kalau kena gigit nyamuk ni. mau gatal makan minggu nak hilang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ann Ishak : Yup! Actually... Ia boleh digunakan oleh orang dewasa jugak. Yang jenis Alia guna ni berbau tomato.

      Delete
  2. sensitif tak kulit Aliya? kesian kan budak2 ni..nyamuk msti gigit..hehe..
    Pa'e pun sama..cuma nasib baik kulit anak ok... sy sllu pasang yg jenis letrik tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Atie : Kulit Alia sensitif Atie. Tambahan Alua suka menggaru selagi tak berdarah. Tapi... Pas guna sticker ni. Alhamdulillah... Memang kurangla even tak 100%. Good product la pada Fiza :)

      Delete
  3. Nyamok tkut bau lotions klu blh anak tidur sapu lotions. ..

    ReplyDelete
  4. Ooo Ida baru tahu ada pelekat anti nyamuk ni...mekasih kak fiza atas info ni

    ReplyDelete
  5. sedap darah alia kot. hehe owh ada erk jual? hana tak tahu pulak. selalu pasang ubat nyamuk je. hik2.

    ReplyDelete