25 December 2013

Ikan Naik Ke Darat Di Pulau Tambisan, Lahad Datu



Assalamu'alaikum, hai...
Allah Maha Berkuasa... Antara kata yang mampu aku ucapkan bila melihat video kejadian pelik ikan tamban naik ke darat yang disiarkan di buletin tv3.

Harap-harap ia bukanlah petanda buruk sepertimana orang ramai ramalkan. Di mana ada yang kata... Tsunami bakal berlaku. Tapi... Menurut pihak meteorologi... Tiada sebarang amaran pun mrngenai Tsunami di keluarkan. Sama-samalah kita berdoa ye agar dijauhkan daripada mara merbahaya. 

Then... Tengok di penghujung berita. Harini dah takde dah ikan tamban naik ke darat. Dan... Dikatakan... Pulau Tambisan dah kembali tenang. Alhamdulillah... Sesungguhnya Allah Maha Berkuasa.


3 comments:

  1. Eeee bila nampak ikan banyak macam tu naik takut dan geli pula melihatnya

    ReplyDelete
  2. hana ada tengok berita td. bg hana itu rezeki sebab nampak sangat yang ada org susah berebut2 nak kan ikan tu. in sha ALLAH tak akan ada apa2 yang jadi. :)

    ReplyDelete
  3. kuasa Allah.. mngkin juga sebagai peringatan buat kita kan..supaya jgn terlalu leka..

    ReplyDelete