18 December 2013

Cekodok Brokoli Pun Sedap



Assalamu'alaikum, hai...
Lately... Alia sudah pandai memilih bila makan. Nak tak nak... Aku kena up to date menu makanan untuk dia setiap hari. Kalau tak... Siap! Mulut dia membebel kata takmo. Actually... Alia ada satu kelebihan tau... Lansung tak pelat bila sebut sesuatu perkataan. Cuma tula... Still satu... Satu dia sebut. Haha... 

Sepinggan kecik ni... Habis Alia makan sorang!

Today. Umur Alia... Setahun 10 bulan. Dan... Untuk minum petang tadi. Aku buatkan cekodok brokoli untuk dia. Hehe... First time buat. Dah Alia kata sedap. Aku bubuh udang kering, brokoli dan bawang merah je pun. Tapi serius memang sedap. Lagi sedap kalau bubuh cili.


10 comments:

  1. wah..kuat makan dah Alia yer...x pernah plak buat cokodok brokoli...brokoli tu fiza potong kecil2 ke? idea bagus gak ni...boleh cuba nanti

    ReplyDelete
  2. Noe : Ha'ah Noe... Fiza potong brokoli tu kecik2. Ikut suka Alia sebenarnya. Alia suka makan brokoli tu yang buat gitu tu. Buat sayur pun dia ratah sebenarnya. Tapi... Kalau besar sangat... Takmo pulak dia. Dia pandai memilih dah sekarang ni :)

    ReplyDelete
  3. Sedapnya ..mesti Aliya suka.. nanti nak cuba jugalah buat Pa'e..anak sy tu pn suka cekodok2 ni..:)

    ReplyDelete
  4. oooo.. cekodok berkhasiat nih. anak zura tak gemar sgt brokoli nih. ngikut maknye tak gemar makan sayur. hehehehe

    ReplyDelete
  5. waaa.. nampak menyelerakan lah... :) idea baru dalam pembuatan cekodok..

    ReplyDelete
  6. ooo bubuh brokoli ye.hmm boleh lah try pas ni.

    ReplyDelete