Assalamu'alaikum, hai... Saban hari kita disajikan dengan berita terkini mengenai taufan Haiyan yang membadai negara jiran kita,...

Ikhtibar Yang Harus Direnungkan

/
2 Comments


Assalamu'alaikum, hai...
Saban hari kita disajikan dengan berita terkini mengenai taufan Haiyan yang membadai negara jiran kita, Vietnam. Bukan saja banyak nyawa yang terkorban. Malah harta benda juga turut musnah dilanda taufan. Sungguh menyayat hati. 

Namun... Itu ujian yang Allah berikan pada umatnya bernama manusia. Bila atau bagaimana... Hanya Allah Maha Berkuasa. If google pun... Banyak gambar-gambar dan video taufan Haiyan dikongsikan. Sungguh ngeri!!! Berat mata yang memandang, berat lagi bahu yang memikul.

Namun... Kita seharusnya mengambil iktibar daripada apa yang berlaku. Agar lebih bersedia dan berusaha untuk memperbaiki diri dan ibadat. Aku suka mengingatkan diriku sendiri... Entah!... Bila dan bagaimana ajal kita dijemput... Semuanya Allah yang tentukan... 

Wallahu'alam...




ARTIKEL LAIN DI SINI

2 comments:

  1. Assalamualaikum . Ros pun ada jugak tengok kat beita malam tadi.. memang jadi takut bila tengok tu..

    ReplyDelete
  2. mmg sedih sgt tengok...ujian Allah tak kira masa...bila2 je boleh datang...

    ReplyDelete