Assalamu'alaikum, hai... Sambil minum Low Acid Coffee ... Bersama pau kukus . Aku dan hubby layan Selamat Pagi Malaysia TV1. Seme...

Di Mana Datangnya Nama Taufan Haiyan?

/
4 Comments


Assalamu'alaikum, hai...
Sambil minum Low Acid Coffee... Bersama pau kukus. Aku dan hubby layan Selamat Pagi Malaysia TV1. Semenjak ada Astro ni... Jarang pulak tengok tv1.


Isu mereka bincang... Mengenai taufan Haiyan... Yang tengah melanda negara jiran kita, Vietnam.  Nama taufan Haiyan rupanya diberi oleh negara China. Ingatkan negara vietnam sendiri yang cipta. Malah... Setiap negara termasuk Malaysia rupanya berpeluang memberi nama taufan... Itulah yang diterangkan oleh panel yang mereka jemput.

Dijangka... Taufan Haiyan berterusan sehingga 12 atau 13 November. Dikatakan Malaysia juga tempias Kena taufan Haiyan... Di mana hujan di beberapa negeri. Patutla asyik hujan je 2 minggu ni. Banyak weii baju tak kering...

Tempat korang hujan memanjang tak?





ARTIKEL LAIN DI SINI

4 comments:

  1. Ooh.. Kita kena tempiasnya. Kiranya kita pun boleh lar bagi namanya..

    ReplyDelete
  2. Fiza.. kalo kat pantai timur memang musim hujan skrg nih. kadang2 boleh cecah seminggu matahari x keluar.
    baju x kering tak yah cakap lah. melambak2..hehehe.

    sekarang dh duk selangor, memang x pernah rasa lagi hujan berterusan sampai seminggu. syukur jugak. kalo x memang banjir besar selangor nih.. hehehehe

    ReplyDelete
  3. baru tahu ianya diberi nama oleh china.. lagi satu kebanyakan nama taufan atau ribut mesti nama wanita..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mizz Aiza : Tu la... Kalau tak tengok SPM pagi tadi... Memang Fiza tak tau pun yang taufan Haiyan tu... China yang bagi nama :)

      Delete